palautukset

Tuotepalautukset ovat aina maksullisia. Jos haluat palauttaa tuotteita, luethan ensin alla olevat ohjeet.

Tutustu tuotteisiin ennen ostopäätöksen tekemistä. Mikäli toivot lisätietoa tai lisäkuvia, toimitan niitä mielelläni.

Huomaathan myös, että taidemaalausten käsittelyssä tulee olla erityisen huolellinen jo tuotteiden vastaanottovaiheessa – vältä veitsen tai tarpeettoman voiman käyttämistä pakkauksen avaamisessa.

Verkkokaupassa on voimassa kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottohetkestä lähtien. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske asiakkaan tilauksen perusteella valmistettuja maalauksia. 

Palautettavien tuotteiden tulee olla uudenveroisia ja myyntikuntoisia. Maalaukset edellyttävät huolellista pakkaamista myös palautuksia varten:

Asiakkaan tulee huolehtia teosten pakkaamisesta lähetystä vastaavalla tavalla. Taidemaalaukset tulee palauttaa valitsemalla toimittajan”Särkyvä” tai ”Varovasti” -lisämääre. Palauttaja vastaa palautuksen todellisista kuluista.

Maksupalautukset:

Palautettavien tuotteiden osalta rahat on mahdollista saada takaisin seuraavien ehtojen täyttyessä:

Palautettavien tuotteiden tulee olla ulkonäöltään uudenveroisia ja myyntikuntoisia sekä edellä mainitusti huolellisesti pakattuja. Suosittelen dokumentoimaan tuotepalautuksen pakattuna erityisesti uniikkitaulujen osalta ennen niiden toimittamista kuljetukseen.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta, viallisesta tai vaurioituneesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen vaihto- ja palautusoikeus raukeaa. Mikäli maalaus on vioittunut kuljetuksen aikana, vaurioituneen teoksen tilalle ei ole mahdollista toimittaa täysin vastaavaa, koska kutakin teosta on olemassa vain yksi kappale. Sen sijaan on mahdollista toimittaa hyvin samantyyppinen taidemaalaus. 

Mikäli kuljetusvaurioita on syntynyt, dokumentoithan vahingot ja välität minulle tiedot myös kuvallisesti jo ennen pakkauksen purkua, jotta voin reklamoida myös paketin toimitusketjua omalta osaltani. En kuitenkaan vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista välillisistä vahingoista asiakkaalle.  

Jos lähetyksen vika tai virhe johtuu Art Helsingistä, asiakkaan ei tarvitse vastata palautuskuluista. Virhetapauksissa palautuskuluja korvataan korkeintaan alkuperäisten toimituskulujen verran.

Jos haluat palauttaa tuotteen, liitä viestiisi alkuperäisen tilauksen tiedot alla olevien palautusohjeiden mukaan. Puutteelliset tiedot pidentävät palautuksen käsittelyaikaa.  

Palautus on aina asiakkaan vastuulla; siksi kannattaa pyytää myös myös kuitti palautuksesta kun jätät sen toimitettavaksi. 

Kun olet tutustunut yllä mainittuihin ehtoihin ja käytäntöihin, lähetä minulle sähköpostia palautusta ja/tai mahdollisia kysymyksiä varten:

kai@arthelsinki.fi

Ilmoita sähköpostissa seuraavat tiedot:

  • Nimi, osoite ja puhelinnumero. 
  • Tilinumerosi palautusta varten 
  • Tilausnumero, löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
  • Palautuksen syy (vapaaehtoinen tieto). Toimintani kehittämiseksi kuulisin mielelläni mikä on palautuksen syy. Näin voin palvella asiakkaitani jatkossa paremmin. 
  •  Antamalla mahdollisimman tarkat tiedot nopeutat asian käsittelyä. 

Kysy tarvittaessa lisätietoja.

Kun olen saanut palautusviestin yllä mainituilla tiedoilla, saat minulta vastausviestin, jossa ilmoitan sinulle palautuksen toimitusosoitteen. 

Kun palautus on saapunut, ilmoitan siitä sinulle sähköpostitse ja otan palautuksen käsittelyyn. 

Kun olen tarkistanut palautetun tuotteen ja todennut palautuksen oikeutetuksi, maksan summan takaisin palautuksen yhteydessä ilmoitetulle tilille 30 päivän kuluessa. 

Noutamattomat lähetykset

Kaupassani tehdyn tilauksen noutamatta jättäminen ei vastaa palautusta. Perimme noutamattoman tilauksen käsittelystä koituvat kulut asiakkaalta. 

Veloitamme aiheettomasta palautuksesta tai huolimattomasta pakkauksesta aiheutuneet todelliset kulut ja mahdollisesti syntyneiden vaurioiden korjaamisesta aiheutuvat kulut.